020 530 0160

Te veel promotie voor Tony’s Chocolonely

Gepubliceerd op 19 juni 2007 categorieën ,

Het Commissariaat is voornemens de RVU een boete van 20.000 euro op te leggen vanwege reclame-uitingen in de uitzendingen over Tony’s Chocolonely in het programma Keuringsdienst van Waarde.


De reeks uitzendingen behandelde het productieproces en het op de markt brengen van een slaafvrije chocoladereep met de naam Tony’s Chocolonely.

De chocoladereep diende in de uitzendingen als journalistiek middel om informatie te krijgen en geven over de chocolade-industrie. Daarbij werden, in een nieuwe vorm van onderzoeksjournalistiek, ondernemerschap en onderzoek gecombineerd.

In de context van het programma is het toegestaan het product te tonen. In een aantal afleveringen is de reep echter zo nadrukkelijk en positief getoond en besproken, dat er sprake is van niet-toegestane reclame-uitingen. Een commercieel product wordt dankzij het programma sterk in de markt gezet. Volgens het Commissariaat is hiermee de Mediawet overtreden.

Lees hier het hele bericht.

Bron: Commissariaat voor de media
Deze blog is automatisch geïmporteerd uit een oudere versie van deze website. Daarom is de lay-out mogelijk niet perfect.
Deel:

auteur

Menno Heerma van Voss

publicaties

Gerelateerde artikelen