020 530 0160

Simpele banners volstaan allang niet meer

Gepubliceerd op 30 december 2008 categorieën 

Onderzoek uit de VS wijst uit dat slechts 20% van het online advertentie budget nog wordt uitgegeven aan simpele rechthoekige of knipperende plaatjes, meldt Frankwatching. Meer dan de helft gaat op aan zoekadvertenties binnen Google en concurrerende zoekmachines. Kijken we naar branding dan neemt ´rich media´ het snel over van de traditionele banner. De banner verlaat steeds vaker de vastomlijnde rechthoek. In het artikel op Frankwatching een goed leesbare en interessante opsomming van de ontwikkelingen.


In sneltreinvaart worden nieuwe – soms zeer storende, maar vaak ook innovatieve en in ieder geval zeer effectieve – advertentiemogelijkheden bedacht. Zoals zo vaak, hobbelt de (Europese) wetgever achter de feiten aan. Zo bijvoorbeeld met de nieuwe Richtlijn Audiovisuele Mediadiensten waarin onder meer reclameregels staan. Sommige van die regels gaan vanaf de omzetting van de Richtlijn (eind 2009 is de planning) ook gelden voor audiovisuele diensten op internet, waar deze eerst alleen golden voor traditionele televisie.


Van sommige van de in het artikel genoemde reclamevormen, kan men zich afvragen of deze zijn toegestaan onder de Richtlijn, voor zover ze, kort gezegd, onderdeel uitmaken van een audiovisuele dienst. In ieder geval heeft de gemeenschapswetgever er geen rekening mee kunnen (en deels willen) houden bij het opstellen van de Richtlijn. Het voorstel daartoe stamt uit 2005, tegen welke tijd de onderhandelingen grotendeels al gevoerd zijn en er al veel vaststaat.

Bron: Frankwatching.com
Deze blog is automatisch geïmporteerd uit een oudere versie van deze website. Daarom is de lay-out mogelijk niet perfect.
Deel:

publicaties

Gerelateerde artikelen