020 530 0160

Save the date: 19 februari 2015 Seminar Offline Shopping Analytics

Gepubliceerd op 14 januari 2015 categorieën , , , ,

 

 

 

 

 

 

  

SOLV Advocaten en Monolith nodigen u en uw collega’s graag uit voor het Seminar Offline Shopping Analytics op donderdag 19 februari 2015 van 14.00 – 17.00 uur. Tijdens dit seminar ziet u hoe pattern recognition software in de praktijk werkt en krijgt u antwoord op vragen over privacy en bescherming van winkel design. Het seminar vindt plaats bij SOLV advocaten, Anne Frankstraat 121 in Amsterdam. Reserveren kan per e-mail aan chen@solv.nl. Details over het programma volgen.

 

Wat is Offline Shopping analytics?

Wie een webshop heeft, zorgt voor goede analytics om inzicht te krijgen in het surfgedrag  van zijn bezoekers en om de inrichting van de website daarop aan te kunnen passen. Maar ook in een offline winkel kan het gedrag van klanten worden gevolgd en geanalyseerd door bijvoorbeeld camera’s, wifi-tracking of i-beacons, al dan niet gekoppeld aan detectiepoorten en kassasysteem. Met behulp van pattern recognition software worden vaste patronen op de winkelvloer herkend. Daarop kunnen aanbiedingen, klantenservice en winkelinrichting worden afgestemd.

 

Wat speelt er op juridisch vlak?

Het verzamelen en gebruiken van gegevens over het gedrag van klanten (“shopping analytics”) roept vragen op over de bescherming van persoonsgegevens, maar biedt ook mogelijkheden op het gebied van de bescherming van winkelinrichting. Hoe richt je shopping analytics zo in dat het in overeenstemming is met privacywetgeving, en kun je de winkelinrichting – net als Apple – als merk registreren?

 

 

Hartelijke groeten,

 

Marieke Neervoort en Anke Verhoeven                         

SOLV Advocaten         

Deze blog is automatisch geïmporteerd uit een oudere versie van deze website. Daarom is de lay-out mogelijk niet perfect.
Deel:

auteur

Marieke Neervoort

publicaties

Gerelateerde artikelen