020 530 0160

Nieuwe reclamecode reisaanbiedingen

Gepubliceerd op 9 april 2009 categorieën ,

Met ingang van 1 april 2009 is een nieuwe Reclamecode voor Reisaanbiedingen van kracht. De code maakt onderdeel uit van de Nederlandse Reclame Code. Reclames voor reizen op internet, radio en tv dienen per direct aan de nieuwe Reclamecode te voldoen. Reeds gedrukte reclame voor het zomerseizoen 2009 zal nog aan de “oude” code worden getoetst.

 

Brancheorganisaties ANVR en BARIN hebben in samenwerking met de Consumentenbond, de Stichting Reclame Code, de Consumenten Autoriteit en de ministeries van EZ en V&W de oude Reclamecode Reisaanbiedingen geëvalueerd en aangepast. Daarbij is tevens rekening gehouden met de inmiddels ingevoerde Wet Oneerlijke Handelspraktijken (OHP) en de regelgeving omtrent de exploitatie van luchtdiensten binnen de Europese Gemeenschap.

Op grond van de nieuwe Code moeten reisaanbiedingen transparanter worden voor de consument. Zo moeten aanbiedingen voortaan de totale prijs vermelden, inclusief zgn. ‘onvermijdbare kosten’ zoals luchthavenbelasting, veiligheidstoeslagen en toeristenbelasting. Ook mag een aanbieding voor een vliegticket niet meer de prijs voor een enkele reis noemen als de reis alleen als retour geboekt kan worden.

Bron: Stichting Reclame Code
Deze blog is automatisch geïmporteerd uit een oudere versie van deze website. Daarom is de lay-out mogelijk niet perfect.
Deel:

auteur

Marieke Neervoort

publicaties

Gerelateerde artikelen