020 530 0160

Menno Weij Bij BNR over “buzzen”

Gepubliceerd op 10 juli 2008 categorieën , , ,


Eerder berichtte mijn collega Marieke Neervoort al over de zaak bij de reclame code commissie over buzzen. 

Buzzen is een vorm van mond-tot-mond marketing door mensen die gratis of tegen een kleine vergoeding nieuwe producten mogen uitproberen en hun ervaringen delen op een webforum. Het Amsterdamse bedrijf Buzzer heeft al veel buzz-campagnes gevoerd, onder meer voor Grolsch. STAP vond deze vorm van reclame “sneaky en oncontroleerbaar” en diende dus een klacht in. De RCC heeft de klacht afgewezen.

Bij BNR (het programma Juridische Zaken) heb ik onder meer betoogd dat de RCC een goede uitspraak heeft gedaan. De RCC heeft onder meer overwogen dat de werkwijze van Buzzer voldoende neutraal is, in die zin dat de Buzzers voldoende onafhankelijk hun mening kunnen ventileren. Dat lijkt mij een juist criterium bij de beantwoording van de vraag of de berichten van de Buzzers als een aanprijzing van, in dit geval, Grolsch kunnen worden beschouwd.

Beluister hier het gehele interview (selecteren op dinsdag 8 juli, 20:17 uur)

Bron: bnr.nl
Deze blog is automatisch geïmporteerd uit een oudere versie van deze website. Daarom is de lay-out mogelijk niet perfect.
Deel:

auteur

Menno Weij

publicaties

Gerelateerde artikelen