020 530 0160

Internetreclame gericht op kinderen

Gepubliceerd op 15 september 2008 categorieën ,

In Nederland gelden strenge eisen voor reclame gericht op kinderen. De Nederlandse Reclame Code bepaalt onder meer dat internetreclame gericht op kinderen duidelijk herkenbaar moet zijn door vermelding van het woord “advertentie” of “reclame”. Uit onderzoek van de stichting Reklame Rakkers blijkt echter dat veel advertenties gericht op kinderen zijn verpakt in chatprogramma’s, virtuele werelden, games, profielsites en communities op internet.


De stichting pleit ervoor om kinderen tussen de 7 en 12 jaar oud bewuster te maken van de commerciële boodschappen op internet. Kinderen en jongeren geven via allerlei sites veel informatie over zichzelf prijs. ‘Het wordt op deze manier steeds gemakkelijker voor reclamemakers om reclameboodschappen af te stemmen op het individuele kind’, aldus de stichting.


Lees het rapport van de stichting Reklame Rakkers hier.

Bron: Adformatie
Deze blog is automatisch geïmporteerd uit een oudere versie van deze website. Daarom is de lay-out mogelijk niet perfect.
Deel:

auteur

Marieke Neervoort

publicaties

Gerelateerde artikelen