020 530 0160

De week van Vinne Schifferstein

Gepubliceerd op 29 april 2014 categorieën 

Vinne Schifferstein werkt bij Pearson in Londen voor de English Language Teaching divisie. Pearson is een educatie bedrijf en brengt wereldwijd producten op de markt om studenten te helpen op hun leerpad en docenten te helpen effectiever en efficienter les te geven.

 

Hoe gaat het?

De markt van het leren en doceren van de Engelse taal groeit, vooral in de emerging markets. Om je een idee te geven, Brazilie is een van de grootste markten in dit segment, met een geschat aantal studenten van 2.8 miljoen en een waarde van 2.4 miljard euro als het gaat om Engelse taallessen. Maar ook landen als de US waar de eerste taal Engels is, zijn erg groot voor ons als destination learning landen waarbij studenten voor een korte periode een taalreis maken om hun Engelse taalvaardigheden te verbeteren, buitenlandse studenten die in de US naar de universiteit gaan en immigranten.

Het leergedrag van studenten is rap aan het veranderen, ze nemen leerstof tot zich via verschillende kanalen en devices en zijn niet altijd meer bereid om voor alle leerstof te betalen. Met ‘blended learning’ oplossingen proberen wij op deze veranderende behoeften in te spelen. Onze digitale producten maken een grote groei door en dat moet ook wel, want print komt zelfs in deze groeiende markten onder druk te staan.

 

Drukke week?

Afwisselende week 🙂 Een goede mix van sales, klantbezoeken, business development, product en interne meetings. 

 

Twee weken geleden vond de grootste jaarlijkse conferentie voor English Language Teaching plaats in Harrogate, noord-Engeland, genaamd IATEFL. Meer dan 2.500 engelse leraren en prominenten over de hele wereld uit de industrie kwamen bijna een volle week bij elkaar om over het vak te praten. Voor ons was dat een mooie gelegenheid om onze nieuwe producten onder de aandacht te brengen bij deze doelgroep. We zijn nu druk met het opvolgen van de leads en de communicatie campagne als follow up. De week begon dan ook heel praktisch in Axminster voor mij, waar onze stand staat opgeslagen, om met de standbouwers te evalueren en ze alvast te briefen voor volgend jaar.

 

Ik ben in het zuiden gebleven en heb de volgende dag met onze sales rep voor Zuid-west Engeland vier klanten bezocht, varierend van kleine private taalscholen, een internationale keten tot een boarding school. 

 

Terug in Londen had ik een meeting met Blackboard. Pearson heeft een verregaande samenwerking met hen en we zijn nu aan het onderzoeken of we deze kunnen uitbreiden voor English Language Teaching op universiteiten. 

Op 19 mei lanceren we Progress een nieuw digitaal testproduct in Beta en we hebben met het kern team de feedback die we van prospects hebben gekregen doorgesproken en gekeken naar welke elementen we voorafgaand aan de launch al kunnen aanpassen op basis van de feedback. Deze reacties hebben we verzameld naar aanleiding van de productintroductie op IATEFL. 

De week eindigt met een management team meeting en een borrel.

 

Zijn er nog juridische hobbels?

We hebben een grote uitdaging en dat is het consistent verzamelen van studenten en docentendata op zo’n manier dat we de data tussen de verschillende landen waarin we opereren kunnen delen. Om je een voorbeeld te geven, we hebben net allemaal leads verzameld op IATEFL van docenten vanuit de hele wereld die interesse tonen in een van onze producten. Deze docenten hebben toestemming gegeven, aan de divisie van Pearson die onder de Britse wetgeving opereert, om hen vervolgens te contacten. Het liefst zou ik deze gegevens door kunnen geven aan mijn collega’s in de locale markten zodat zij contact op kunnen nemen met deze docenten, want dat is veel effectiever. Maar deze collega’s opereren onder locale wetgeving en die wijkt vaak af van de Britse. We hebben nu een manier gevonden om dit te doen voor deze specifieke campagne. Op het moment kijken we per marketingactie wat de beste juridische aanpak is. Beter zou het zijn om een standaard framework te hebben waar we in alle landen mee kunnen werken over alle marketingcampagnes heen. 

 

Wat hoop je vrijdag bereikt te hebben?

We zijn in de laatste testfase van Progress en ik hoop dat we vrijdag met zekerheid kunnen zeggen dat we over twee weken met goed vertrouwen dit product in Beta kunnen lanceren.

Deze blog is automatisch geïmporteerd uit een oudere versie van deze website. Daarom is de lay-out mogelijk niet perfect.
Deel:

publicaties

Gerelateerde artikelen