NL EN
Jesse VermeijJesse Vermeij

POSTS VAN JESSE

15-11

INFLUENCER MARKETING EN DE (NIEUWE) REGELS

12:09 uur Jesse Vermeij | 0 reacties

Het gebruik van social media is voor influencers een lucratieve business. Adverteerders zijn bereid goed te betalen voor een vlog of post. Maar welke regels zijn eigenlijk verbonden aan het... Lees verder.

12-11

DIGITALISERING EN DE DOORVERKOOP VAN TWEEDEHANDS CONTENT

12:18 uur Jesse Vermeij | 0 reacties

De doorverkoop van tweedehands e-books. Volgens de Advocaat-Generaal (‘A-G’) is daarvoor toestemming nodig van de auteursrechthebbende, vaak de uitgever. Als het Europese Hof dit advies... Lees verder.

16-10

DUTCH FILMWORKS / ZIGGO: EEN HOGE DREMPEL VOOR HET VERKRIJGEN VAN NAW-GEGEVENS VAN INDIVIDUELE DOWNLOADERS

13:16 uur Jesse Vermeij | 0 reacties

Moet Ziggo aan filmdistributeur Dutch Filmworks identificerende gegevens verstrekken van illegale downloaders? De voorzieningenrechter Midden-Nederland vond van niet. Ook al was voldoende... Lees verder.

01-08

HVJ EU: VOOR GEBRUIK ‘SOUND SAMPLE’ IS TOESTEMMING VEREIST

14:01 uur Jesse Vermeij | 0 reacties

Het Europese Hof van Justitie heeft antwoord gegeven op de vraag of ‘sampling’ van geluidsfragmenten is toegestaan. De Duitse rechter had hier prejudiciële vragen over gesteld aan het HvJ... Lees verder.

26-06

STREPEN ADIDAS GEEN GELDIG BEELDMERK

13:45 uur Jesse Vermeij | 0 reacties

Drie parallel lopende strepen die in welke richting dan ook op producten zijn aangebracht. Adidas vroeg hiervoor in 2014 een Europees beeldmerk aan (zie plaatje). De inschrijving van het merk... Lees verder.