NL EN
  • Home»
  • Weblog »
  • Winkelinrichting Apple ingeburgerd = merk

Winkelinrichting Apple ingeburgerd = merk

Apple is de laatste tijd met name in China en Zuid-Amerikaanse landen geconfronteerd met nep Apple-winkels. Deze nep-winkels waren – ook wat betreft de inrichting - niet te onderscheiden van de echte Apple-stores, zoals wij die kennen aan het Leidseplein in Amsterdam.  Een van de 364 wereldwijd.

Het Amerikaanse merkenbureau (US Patent and Trademark Office) heeft nu eindelijk Apple’s aanvraag voor het registeren van haar winkelinrichting (zie hierboven) als merk geaccepteerd. De aanvraag werd de eerste twee keer geweigerd, vanwege gebrek aan intrinsiek onderscheidend vermogen (inherently distinctive).

Apple heeft daarop aangetoond – mede op basis van marktonderzoeken – dat haar winkelinrichting zoals aangevraagd wel degelijk onderscheidend vermogen (secondary meaning) heeft verkregen, is ingeburgerd.

Het merkenrecht kan dus ook dienen als beschermer van vormgeving. Dat wisten we al, maar het wordt niet vaak gebruikt. Het blijft net zoals met alle merken (zoals woord, beeld, vorm, klank en kleurmerken) wel afhankelijk van de vraag of het merk onderscheidend is.

Lees hier het bericht op Nu.nl en op Theverge.com

BRON: Nu.nl en Theverge.com


PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.