NL EN
  • Home»
  • Weblog »
  • Wijze les van de Consuwijzer: 'Niets doen kost je poen'.

Wijze les van de Consuwijzer: 'Niets doen kost je poen'.

'Niets doen kost je poen', onder deze slogan is de Consuwijzer, onderdeel van het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt (ACM), een campagne gestart. Doel van de campagne? Het prikkelen van consumenten om over te stappen van te dure energie-, verzerkerings- en telefoniecontracten naar goedkopere alternatieven.

Uit onderzoek blijkt volgens Consuwijzer dat consumenten opzien tegen de problemen en administratieve rompslomp die het overstappen vaak met zich meebrengt. Daar komt bij dat ook het bedrag dat kan worden bespaard door over te stappen wordt onderschat. Hier komt Consuwijzer tegen in actie: via social media en een online video  probeert Consuwijzer consumenten te inspireren hun contracten onder de loep te nemen. Daarnaast worden praktische tips, stappenplannen en vergelijkingsschema’s  gegeven om het overstappen eenvoudiger te maken.

NL Energie probeert de consument met vergelijkende reclamecampagnes al jaren te prikkelen om over te stappen naar goedkopere alternatieven. De Reclame Code Commissie heeft NL Energie een halt toegeroepen waar zij  onvolledige en misleidende vergelijkingen maakte. Gelukkig kan NL Energie voor haar reclamecampagnes in het vervolg gebruik maken van de vergelijkingschema’s van Consuwijzer.

 

Auteur: Merel Teunissen

BRON: telecompaper.com


PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.