NL EN
  • Home»
  • Weblog »
  • Webwinkels willen prestatiecontract met iDeal

Webwinkels willen prestatiecontract met iDeal

Vandaag doet Thuiswinkel.org, de belangenvereniging voor webwinkeliers, tijdens het Online Betaal Congres te Amsterdam een aantal aanbevelingen om de samenwerking met iDeal te verbeteren. Door de vele storingen lopen de webwinkeliers veel geld mis.
 

 "Op dit moment hebben webwinkeliers bij storingen nog geen poot om op te staan en moeten ze maar afwachten wanneer een storing is afgelopen", aldus voorzitter van Thuiswinkel.org Ed Nijpels. Daarom wil Thuiswinkel.org een prestatiecontract (SLA) afsluiten met de banken en Currence, de organisatie achter iDeal. Verder wordt aandacht gevraagd voor verbetering van de communicatie, veiligheid en een landelijke mobiele betaalmethode om de dreigende versnippering tegen te gaan. "Per bank is de aanpak verschillend. Dat is niet in het belang van consumenten en online winkeliers", aldus Nijpels.

De aanbevelingen van Thuiswinkel.org zijn in mijn optiek alleszins redelijk en ook in ieders belang. Het is niet meer dan normaal dat er goede afspraken gemaakt worden over betaalde ICT-diensten en het niveau waarop die diensten worden verricht (service levels), waarbij het ook gebruikelijk is om sancties (malus, service credits) af te spreken als de service levels (structureel) niet worden gehaald. Anders heb je inderdaad, zoals Nijpels stelt, als webwinkelier geen poot om op te staan in geval van een storing. Wat mij betreft zouden de banken en Currence deze terecht geworpen handschoen in alle redelijkheid op moeten pakken.

Lees hier het hele bericht op Nu.nl.

BRON: Nu.nl


PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.