NL EN
  • Home»
  • Weblog »
  • Voorstel Code Social Marketing van DDMA ter inzage

Voorstel Code Social Marketing van DDMA ter inzage

Misbruik van sociale media, zoals Facebook, Hyves en Twitter, voor marketingdoeleinden komt voor.

Denk daarbij aan zogenaamde endorsed blogs of tweets zonder dat duidelijk is dat degene daarvoor wordt betaald. Of het plaatsen/zenden van positieve blogs, reviews of tweets over een bepaald bedrijf of product onder een andere particuliere naam om zodoende te verbloemen dat je bij dat bedrijf werkt (ook wel ‘astroturfing’ genoemd). Of nog erger: onder een valse naam of anoniem een negatieve blog of review posten over je concurrent. Het is gelukkig niet alleen maar misleiding wat de klok slaat, sommigen laten ook gewoon weten wie ze zijn en dat je er voor betaald krijgen.

Om het gebruik van marketing op social media enigszins in goede banen te leiden, heeft de brancheorganisatie DDMA een zelfreguleringscode opgesteld: Code Social Marketing. Het voorstel ligt ter inzage op de DDMA website. Het steekwoord is transparantie (openheid en eerlijkheid) net zoals in de vergelijkbare SMPA Guidelines uit juni 2009.

Als u ideeën heeft, laat het weten aan de DDMA. Ik zal hieraan verder aandacht besteden op het Nationaal Reclamerecht Congres op 10 december a.s.

BRON: DDMA.nl


PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

REACTIES (3)

Bas van den Beld woensdag 1 december 2010 13:23

Hallo Menno, dank voor dit bericht. Ik ben als social marketing ambassador verbonden aan de DDMA en in die rol bezig met de code. Mocht je voor je congres nog input nodig hebben dan hoor ik het graag!

CarmelaNichols31 dinsdag 28 juni 2011 01:35

Do you understand that this is high time to get the business loans, which will help you.

Sondra27SANTIAGO woensdag 21 september 2011 20:13

The personal loans suppose to be important for people, which are willing to ground their organization. In fact, this is not really hard to receive a short term loan.

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.