NL EN
  • Home»
  • Weblog »
  • “Vóór 22:00 besteld, morgen in huis"

“Vóór 22:00 besteld, morgen in huis"

Wie regelmatig winkelt op het internet, kent deze uiting wel.

De webshopper, de ongeduldige consument wil graag zo snel mogelijk consumeren. Lang wachten is geen optie. Dus hoe sneller men levert, hoe beter.

Veel etailers gaan dan ook over tot levering op de volgende dag of over tot Click&Collect: bestellen en ophalen in een van de winkels of afhaalpunten.

Alleen de belofte wordt niet altijd waar gemaakt. Soms omdat het product niet op voorraad is. Dat staat dan meestal vermeld bij het product. Of, omdat er eerst een krediettoets moet worden gedaan. Of, omdat de levering is vertraagd. Of, omdat het niet haalbaar is als de bestelling op een zon- of feestdag is geplaatst. Of, omdat je op een Waddeneiland woont. De 24-uurs bestel- en consumeerwens loopt helaas niet altijd parallel met de feitelijke afhandelings- en levermogelijkheid van de etailer.

Ik denk dat de gemiddelde internetgebuiker (webshopper) inmiddels wel weet - al dan niet uit eigen ervaring - dat de belofte “Vóór 22:00 besteld, morgen in huis” of iets soortgelijk in de praktijk niet altijd haalbaar is, vanwege allerlei - zoals bovengenoemde -omstandigheden.

Betekent dat nu dat deze belofte niet meer mag worden gebruikt. Ja, Volgens de Nederlandse Reclamecode Commissie is die belofte als die niet altijd kan worden nagekomen en daarvan geen melding wordt gemaakt, te absoluut. En dus misleidend en ontoelaatbaar.

Ik vind het nogal ver gaan, met name als op andere plaatsen op de website: onder het kopje ‘bezorging’ of in het bestelproces of bij de producten, meer informatie of voorbehouden staan. Temeer, nu ik denk dat de gemiddelde internetgebruiker ook weet dat op deze algemene regel uitzonderingen bestaan.

Wehkamp heeft haar claim “Vóór 22:00 besteld, morgen in huis” nu veranderd in “Snel bezorgd, ook ’s avonds en op zaterdag”. Welke webshops zullen moeten volgen?

BRON: reclamecode.nl


PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

REACTIES (2)

Thijs Koetsier woensdag 27 februari 2013 17:00

"Temeer, nu ik denk dat de gemiddelde internetgebruiker ook weet dat op deze algemene regel uitzonderingen bestaan."

Wanneer ben je een 'gemiddelde internetgebruiker' en hoezo moet je dat dan weten? Ik vind het helemaal niet gek dat het er niet mag staan als het niet waargemaakt kan worden. Het is immers nogal een bepalend argument bij de keuze tussen webwinkels wanneer je iets koopt.

Sta je de 'volgende dag'-melding toe wanneer dit niet gehaald wordt, dan gaan ook webwinkels die geen dure contracten met pakket-leveranciers gesloten 'm voeren.

Liever zie ik bij een webwinkel iets staan als "wij bezorgen 98% van alle bestellingen voor 22:00 uur de volgende dag" en dan eventueel nog een linkje naar een toelichten voor de Waddeneilanden, etc.

Anastasia Da paxiao maandag 12 augustus 2013 17:25

hallo, meneer / mevrouw, er is business Ik wil dat we together.can je antwoord terug naar mij?
Thanks jouwe Anastasia.

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.