NL EN
  • Home»
  • Weblog »
  • Vele webshops voldoen niet aan de e-commerce regels

Vele webshops voldoen niet aan de e-commerce regels

Uit onderzoek van de Consumentenautoriteit blijkt dat minder dan een derde van de onderzochte webwinkels de regels goed heeft vermeld of heeft geïmplementeerd.

Het gaat daarbij vooral om informatie die aan consumenten moet worden verstrekt en regels waaraan de webshop zich moet houden.

Om webwinkeliers daarover te informeren is De Consumentenautoriteit een voorlichtingscampagne begonnen.

De Consumentenautoriteit heeft twee hulpmiddelen ontwikkeld:
een  demo-webwinkel waarop de regels worden uitgelegd; en
een checklist waarmee kan worden nagegaan of aan de regels wordt voldaan.

Een voorbeeld van een regel die niet altijd wordt nageleefd:
een webshop voor consumentenproducten mag de consument slechts verplichten hooguit 50% van de prijs vooruit te betalen (artikel 26, lid 2 BW).
Dit betekent niet dat de consument niet in de gelegenheid mag worden gesteld de gehele prijs vooruit te betalen, via iDeal of creditcard, maar wel dat de consument de keuze moet hebben om in ieder geval 50% of meer van de prijs pas bij aflevering (onder rembours) of na levering (per acceptgiro) te betalen.

BRON: Consumentenautoriteit.nl


PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

REACTIE (1)

Anastasia Da paxiao maandag 12 augustus 2013 17:26

hallo, meneer / mevrouw, er is business Ik wil dat we together.can je antwoord terug naar mij?
Thanks jouwe Anastasia.

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.