NL EN
  • Home»
  • Weblog »
  • Veel aandacht voor social media bij eFashion event

Veel aandacht voor social media bij eFashion event

Veel aandacht voor social media vandaag tijdens het eFashion event van Emerce en Textilia. Social media zijn dan ook de 'hottest trend since skinny jeans and stiletto heels'.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mijn breakout sessie ging over de juridische do's en don'ts van reclame maken via social media. Belangrijke aandachtspunten daarbij zijn herkenbaarheid, transparantie en toerekenbaarheid:

 

- reclame, ook als die via social media wordt verspreid, moet als zodanig herkenbaar zijn en mag niet worden 'vermomd' als bijvoorbeeld de mening van een onafhankelijke consument;

- transparantie is vereist ten aanzien van gesponsorde blogs of tweets door celebs. Het moet dus duidelijk zijn dat de blogger of twitteraar ervoor betaald krijgt;

- ook reclame die niet door een producent zelf is gemaakt, kan soms wel aan die producent worden toegerekend.

 

Praktijkvoorbeelden die aan bod kwamen, waren onder meer: het platform fashionchick.nl, het nieuwe logo van GAP dat niet doorging, de blunder van Kenneth Cole en de succesvolle viral van Old Spice.

 

Verder waren er inspirerende presentaties en workshops van Fashiolista, Portland, Fashionchick, Welikefashion.com, Whatser en vele anderen.



PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.