NL EN
  • Home»
  • Weblog »
  • Update Reclamecode SMS-dienstverlening

Update Reclamecode SMS-dienstverlening

Op 3 februari jl. plaatste ik een uitgebreide blog over de nieuwe, strengere Reclamecode SMS-dienstverlening (“Reclamecode”) die vanaf 1 februari 2011 in werking is getreden. De kopie van de nieuwe Reclamecode had ik van de website van www.smsgedragscode.nl gehaald. Een oplettende lezer wees me er echter op dat de Reclamecode niet langer op die website staat. Waarom is deze verwijderd?

Navraag bij de Reclame Code Commissie ("RCC") leert dat de nieuw Reclamecode is verwijderd omdat deze mogelijk nog wordt aangepast. De RCC gaf aan dat binnengekomen vragen over de Reclamecode aanleiding waren om de Reclamecode nog eens tegen het licht te houden. Het is dus mogelijk dat de nieuwe definitieve versie van de Reclamecode op bepaalde punten verschilt van de versie die op 1 februari is gelanceerd. De RCC heeft tot slot aangegeven dat de nieuwe Reclamecode op 1 maart in werking zal treden.

Niet duidelijk is of dan dezelfde overgangsregeling wordt gehanteerd als in de versie van 1 februari. Daarin werd namelijk bepaald dat adverteerders 4 weken de tijd hadden om hun advertenties aan te passen aan nieuwe Reclamecode. De vraag is dus of  adverteerders vanaf het moment van publicatie van de aangepaste Reclamecode weer vier weken krijgen of dat het oponthoud van de vier weken wordt afgetrokken.

Wordt vervolgd!

 



PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.