NL EN
  • Home»
  • Weblog »
  • Twitter en Facebook hebben grote invloed op nieuwe films

Twitter en Facebook hebben grote invloed op nieuwe films

De filmindustrie maakt steeds meer gebruik van sociale netwerksites als Twitter en Facebook om te kunnen voorspellen of een nieuwe film al dan niet een 'hit' is.

 

73 procent van de bioscoopbezoekers blijkt een profiel op meerder sociale netwerksites te hebben volgens het filmmarketingbureau Stradella Road. Online gesprekken op deze sites zijn tegenwoordig de nieuwe filmrecensies en zijn zeer belangrijk voor filmmakers.

 

Deze online gesprekken worden door middel van nieuwe programma's geanalyseerd, waardoor filmmakers de populariteit van hun film (beter) kunnen meten. Fizziology is een van die programma's die wekelijks meet hoe de stemming van Twitteraars en Facebookers is rondom verschillende films.

 

Lees hier het hele bericht.

BRON: Telegraaf.nl en Parool.nl


PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.