NL EN
  • Home»
  • Weblog »
  • Tubantia mag artikel over dubieuze financiële adviseur plaatsen

Tubantia mag artikel over dubieuze financiële adviseur plaatsen

Het Twentse dagblad Tubantia mag een artikel plaatsen over de dubieuze beleggingsactiviteiten van het adviesbureau Muller en De Graaf uit Enschede. De Voorzieningenrechter van de Rechtbank Almelo heeft dat beslist in zijn vonnis van 4 mei 2005 (dat in verkorte vorm al was uitgesproken op 29 april 2005). De rechter vindt voorshands dat de journalist van Tubantia niet lichtvaardig te werk is gegaan en het artikel voldoende steun vindt in het beschikbare feitenmateriaal.

Kennelijk gaat het in deze zaak om beleggingen met de overwaarde van huizen, zonder dat voor dit beleggingsproduct toestemming is verkregen van De Nederlandse Bank. (Vanwege de inleg van minder dan Euro 50.000,= zou volgens Muller en De Graaf echter geen toestemming nodig zijn op grond van de Wet Toezicht Effectenverkeer.)

Volgens het artikel zou slecht een deel van de inleg worden belegd. Daarbij baseerde de journalist zich onder meer op anonieme bronnen. Muller en De Graaf suggereren dat dit een oud-medewerker en zijn zoon zouden zijn geweest. Om de "waakhondrol" van de pers te beschermen, weigert de Voorzieningenrechter Tubantia te bevelen de identiteit van de bronnen te onthullen.  

Lees hierover ook het artikel op hypotheek actueel.



PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.