NL EN
  • Home»
  • Weblog »
  • Telefoongids wil Sterftelefoongidssterf.nl laten verdwijnen

Telefoongids wil Sterftelefoongidssterf.nl laten verdwijnen

Uit protest tegen het ongevraagd versturen van de Telefoongids en de Gouden Gids heeft Alexander Klöpping de domeinnaam Sterftelefoongidssterf.nl geregistreerd. Bezoekers van de site komen terecht op de pagina van de website van de Telefoongids waar zij kunnen aangeven de gids niet langer te willen ontvangen.

Klöpping heeft een brief ontvangen van De Telefoongids waarin hij wordt verzocht de domeinnaam op te geven. Zijn reactie staat op zijn site:

Bij vrijwel alle Nederlanders bezorgt u anno 2012 nog steeds een papieren gids met telefoonnummers thuis. Het zorgt voor stapels ongebruikte gidsen in trappenhuizen en een straataanzicht met een paar kilo papier voor iedere voordeur. Ik hoop dat u daarmee stopt.

Begrijp me niet verkeerd, er zijn ongetwijfeld nog veel mensen die de gids graag gebruiken — of het nou is om daarmee het beeldscherm van de computer op te hogen, of om daadwerkelijk telefoonnummers op te zoeken. Die mensen moeten dat zeker kunnen blijven doen. Stuur ze een gids nadat ze u gebeld hebben, een smsje gestuurd hebben of een kaartje ingestuurd hebben. Maar stuurt u alstublieft niet meer ongevraagd de gids naar miljoenen Nederlanders die inmiddels internet en smartphones gebruiken. Hij gaat namelijk bij veel Nederlanders linea recta de papierbak in, die kilo’s wegende reclamefolder van u.

Want laten we er maar niet te moeilijk over doen. De Telefoongids is een dik boek met reclames en telefoonnummers daaromheen. Het is het equivalent van maanden aan reclamefolders. Toch bezorgt u de gids standaard bij bijna alle Nederlanders thuis, behalve als zij de moeite nemen of zich af te melden. Ook als zij een nee/nee sticker voor reclamedrukwerk hebben. Als je dat als spam-boer doet, krijg je gewoon een boete.

Jarenlang heeft u in de media geroepen dat het uw wettelijke plicht is om de gids thuis te bezorgen, maar we weten allebei dat dat onzin is. Het is gewoon een bedrijfsmatige keuze van De Telefoongids BV. En die bedrijfsmatige keuze heeft als consequentie dat jaarlijks één-tweehonderste van AL het papier dat in Nederland gebruikt wordt, opgaat aan telefoongidsen*. Je hoeft geen klimaatfreak te zijn om dat niet grappig te vinden.

Beste meneer Bouten, het is 2012. Stopt u alstublieft met de deur-aan-deur verspreiding van de papieren telefoongids, en voer een landelijk opt-in systeem in. U bent er al mee begonnen in Den Haag en Amsterdam. Als u stopt met het ongevraagd spammen van de rest van Nederland, haal ik de domeinnaam offline.

BRON: Alexanderklopping.nl


PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.