NL EN
  • Home»
  • Weblog »
  • Studie over E-commerce in Europa gepubliceerd

Studie over E-commerce in Europa gepubliceerd

De in opdracht van het Europees Parlement uitgevoerde studie ten aanzien van het gedrag van de consument in een digitale omgeving (Consumer behaviour in a digital environment) is gepubliceerd.

Het doel van de studie is om het gedrag van consumenten in de digitale omgeving te analyseren aan de hand van de bestudering van bestaande literatuur en data. Tevens heeft er een beperkte consultatieronde plaatsgevonden bij partijen in de markt. In aanvulling op dit doel biedt de studie informatie over de mate van e-commerce in Europa en toont het aan op welke wijze verkopers hun gedrag hebben aangepast aan de digitale omgeving.

De studie bevat een dertiental aanbevelingen om de ontwikkeling van e-commerce, in het bijzonder de grensoverschrijdende e-commerce, te ondersteunen. De onderstaande aanbevelingen zijn door Twinkle Magazine vertaald en van nuttige hyperlinks voorzien.

  1. Harmoniseer regels over intellectueel eigendom, meer specifiek over auteursrechten
  2. Vereenvoudig de toegang tot legale digitale content, bijvoorbeeld door een algemeen betaalsysteem voor streaming content te ontwikkelen
  3. Harmoniseer het wettelijke kader rond verkopen op afstand
  4. Maak consumenten beter attent op de bescherming die ze (al wel) genieten
  5. Verbeter mogelijkheden voor conflictoplossing door de bouw van een online platform voor geschillenbeslechting
  6. Verhoog het vertrouwen in online verkopers, bijvoorbeeld door de oprichting van een pan-Europees webwinkelkeurmerk
  7. Vergroot hulp aan bedrijven en particulieren die het internet veilig willen leren gebruiken en meer online aankopen willen doen
  8. Slecht barrières door regels aan te nemen die het bedrijven moeilijker maken om bestellingen uit andere lidstaten te weigeren
  9. Stel paal en perk aan ondoorzichtige prijspraktijken, bijvoorbeeld op sites die pas aan het eind van het bestelproces de bijkomende kosten noemen
  10. Vergroot het vertrouwen in de resultaten van zoekmachines en prijsvergelijkingssites door partijen te verbieden geld aan te nemen voor hogere scores ofwel door hen melding te laten maken van die praktijk
  11. Versterk pan-Europese betaalsystemen zoals de Single Euro Payments Area (SEPA)
  12. Bevorder initiatieven die het functioneren van nationale postmarkten verbeteren
  13. Stel bedrijven uit de afzonderlijke lidstaten informatie beschikbaar om juridische en technische barrières te helpen slechten.

Het volledige bericht van Twinkle leest u hier. De volledige studie is hier te vinden.

 

 

 

BRON: Twinklemagazine.nl


PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

REACTIE (1)

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.