NL EN
  • Home»
  • Weblog »
  • Solliciteren 2.0: let op je online reputatie

Solliciteren 2.0: let op je online reputatie

Uit onderzoek van de online vacaturesite Stepstone blijkt dat bijna driekwart van de bedrijven gebruik maakt van social media bij het kiezen van een geschikte sollicitant. De online uitstraling van een kandidaat via LinkedIn, Facebook en Twitter kan hierdoor zijn of haar kansen bij een potentiële baan zowel positief als negatief beïnvloeden, zo wijst het onderzoek uit.

Marketing manager van StepStone Mirjam Aardoom raadt daarom alle werkzoekenden aan om geregeld hun online sporen na te lopen: “Werkgevers zullen steeds vaker eerst het online profiel controleren voordat ze een kandidaat uitnodigen”. Indien de werkgever hierdoor een bevestigend beeld krijgt van hetgeen blijkt uit de sollicitatie kan dan bijdragen aan succesvolle afloop. Het posten van ongepaste commentaren of afbeeldingen, danwel armoedig taalgebruik op social media kan echter voor recruiters een reden zijn om de kandidaat niet uit  te nodigen.

Voor sollicitanten die het risico van een negatief beeld uit social media  willen beperken: check de privacyinstellingen van je verschillende accounts.

 

BRON: dutchcowboys


PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

REACTIE (1)

Hans zaterdag 7 september 2013 20:30

Ik bemerk veel strijd en nijd tussen de re-integratiebedrijven, het elkaar niet gunnen van opdrachten levert soms schrijnende gevolgen op.
Weet wel dat ónze wereld klein is; wat vandaag uw vijand is kan morgen uw collega zijn. Dus netjes blijven en praten op logisch niveau.


EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.