NL EN

Smirnoff is zóóó 2009

Met deze reclameslogan kwam Hooghoudt niet ver. Immers, door aan te haken bij c.q. in het kielzog te varen van de reputatie van het (bewezen) bekende Benelux en Gemeenschaps-merk SMIRNOFF van Diageo, was sprake van merkinbreuk (r.o. 2.2).

Geen verrassende uitkomst van dit ex-parte verzoek (art. 1019 e Rv), maar wel valt weer op hoe blij de houders van “A-merken” mogen zijn met het L’oréal/ Bellure arrest van het Europese Hof van Justitie van 18 juni 2009, waarin voor het eerst de spreuk ‘in het kielzog varen’ naar voren kwam en dit door sommigen zelfs als een ‘bevrijding’ werd gezien.

Overigens oordeelde de rechter dat van geoorloofde vergelijkende reclame ook geen sprake kon zijn, aangezien er geen vergelijking plaatsvond, maar enkel werd gesuggereerd dat het Smirnoff drankje niet meer populair zou zijn, ten gunste van het product van Hooghoudt.

Lees hier het bericht op Boek9.nl en hier de beschikking van 25 juni 2010.

BRON: Boek9.nl


PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.