020 530 0160

SBS gaat online games aanbieden

Gepubliceerd op 4 juli 2008 categorieën , , ,

Deze week werd bekend dat SBS online games gaat aanbieden via de website sevengames.nl. Aan de site wordt het online TV programma SevenGames TV gekoppeld waarin elke week de nieuwste games worden besproken. SBS wil niet alleen gratis games aanbieden, maar wil ook abonnementen verkopen waarmee voor een vast bedrag onbeperkt gespeeld kan worden. 


De spelletjesportal bestaat al in onder meer Noorwegen, Zweden en Duitsland. De Duitse site heeft volgens SBS maandelijks 1 miljoen unieke bezoekers, en krijgt er elke maand zo’n 100.000 nieuwe gamers bij.


SBS sluit hiermee aan bij de trend dat steeds meer ‘klassieke’ mediabedrijven zich gaan richten op nieuwe interactieve media. Ook worden steeds meer combinaties aangeboden van klassieke media en nieuwe media. Een voorbeeld is de interactieve “rode knop” die abonnees van onder meer UPC en Chello Media bij verschillende TV programma’s kunnen gebruiken.


Ook de Europese wetgever is actief op het gebied van nieuwe media. Eind 2007 is een nieuwe Europese richtlijn in werking getreden die ziet op het aanbieden van audiovisuele mediadiensten (Richtlijn 2007/65/EG). Deze richtlijn moet uiterlijk in december 2009 in de Nederlandse Mediawet zijn geïmplementeerd. Het huidige wetsvoorstel voor een nieuwe Mediawet dat op dit moment bij de Tweede Kamer ligt, bevat nog geen voorstellen voor de implementatie van de richtlijn.

Bron: Marketing Tribune
Deze blog is automatisch geïmporteerd uit een oudere versie van deze website. Daarom is de lay-out mogelijk niet perfect.
Deel:

auteur

Marieke Neervoort

publicaties

Gerelateerde artikelen