NL EN
  • Home»
  • Weblog »
  • Reclame en marketing in social media

Reclame en marketing in social media

Het uitgangspunt van de reclameregelgeving is bescherming van de consument. Wat mag wel en niet bij reclame en marketing in social media?

In een kort artikel dat door Emerce is gepubliceerd, ga ik nader in op de verschillen tussen social media en traditionele media, de regels die gelden voor marketing en reclame via social media, en de sleutelbegrippen 'herkenbaarheid' en 'transparantie'. Daaruit volgt een aantal juridische do's en don'ts:

Do’s:

  • Zorg dat reclame als zodanig herkenbaar is, ook als deze verder wordt verspreid en gebruikt door derden. Vermeld bijvoorbeeld ‘ad’, ‘adv’ of ‘reclame’ aan begin of einde van de reclameboodschap;
  • Maak duidelijk wie de adverteerder is, ook al is dat niet degene die de reclame verspreidt;
  • Check de (algemene) voorwaarden van de social media die worden gebruikt voor reclame.

Don’ts:

  • Anoniem reclame maken;
  • Een niet-bestaande identiteit (fake ID) gebruiken om reclame te maken;
  • Gefingeerde recensies plaatsen;
  • Reclame doen voorkomen alsof het een redactioneel/onafhankelijk bericht is;
  • Het sponsoren van celebrities verzwijgen.

Lees het volledige artikel hier.

 

BRON: Emerce


PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.