Opta presenteert visie 2004 en marktmonitor/jaarverslag 2003

Gepubliceerd op 17 mei 2004 categorieën

De concurrentie op de telecommunicatiemarkten is verbeterd, de prijs voor het bellen van vast naar mobiel wordt steeds lager. De markt voor breedbandinternet ontwikkelt zich snel en op basis van infrastructuurconcurrentie ‘, zo stelt prof. dr J.C. Arnbak, collegevoorzitter van Opta, de telecommunicatie- en posttoezichthouder tijdens de presentatie van Opta’s Visie op de markt 2004 en de Marktmonitor/jaarverslag 2003.

Andere belangrijke ontwikkelingen in de telecommunicatiesector zijn dat de traditionele telefoniediensten onder druk staan, het aantal mensen dat alleen met een mobiel toestel belt langzaam toeneemt en aanbieders steeds meer verschillende diensten gebundeld aanbieden. De verwachting van Opta is verder dat het tempo van de markt het investeringsniveau in nieuwe infrastructuur bepaalt, zoals de aanleg van glasvezel.

Voor Opta is 2004 een cruciaal jaar. De nieuwe Telecommunicatiewet treedt op 19 mei in werking. De belangrijkste taak die volgt uit de nieuwe wet voor Opta is het afbakenen van tenminste 18 markten voor elektronische communicatie. Vervolgens wordt voor elk van deze markten geanalyseerd of er een speler is met een dominante positie. Is dat het geval dan kan Opta kiezen welke verplichtingen aan deze partij worden opgelegd. Het adagium bij deze exercitie is: soepel waar het kan, streng waar het moet. Dit betekent dat in het markttoezicht meer maatwerk kan worden geleverd.

Lees hier het hele bericht.

Bron: Opta
Deze blog is automatisch geïmporteerd uit een oudere versie van deze website. Daarom is de lay-out mogelijk niet perfect.
Deel:

auteur