NL EN
  • Home»
  • Weblog »
  • Officiële overhandiging gedragscode online reclame aan Tweede Kamer

Officiële overhandiging gedragscode online reclame aan Tweede Kamer

Gisteren (19 april jl.) heeft de internetindustrie de gedragscode voor online reclame (“behavourial advertising”) in een petitie officieel aangeboden aan de Tweede Kamer, waardoor deze nu is openbaar gemaakt.

De Bond van Adverteerders(BVA), Centrum voor Merk en Communicatie (CMC), Branchevereniging voor Dialoogmarketing (DDMA), Interactive Advertising Bureau (IAB), Nederlands Uitgeversverbond (NUV), Thuiswinkel.org, Platform Internet Bureaus Nederland (PIBN) en Verenigde Internetexploitanten (VINEX) hebben gezamenlijk besloten dat zij een proactieve bijdrage willen leveren aan de discussie rondom consumentenbescherming door strikte zelfregulering te ontwikkelen, die recht doet aan het privacybelang van de webbezoeker en het gebruiksgemak van internet.

Vorige week hebben de Europese partijen uit de online reclamesector reeds een gebruikerswebsite gelanceerd voor het individueel beheren van privacy-voorkeuren van gebruikers. Op deze website krijgen gebruikers een heldere uitleg over cookies, kunnen aangeven op welke manier zijn hun privacy willen beschermen en biedt het de mogelijkheid om online reclame uit te schakelen.

Lees hier de IAB Europe Gedragscode voor Online Behavioural Advertising.

Lees hier en hier het hele bericht.

BRON: Marketingtribune.nl


PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.