NL EN
  • Home»
  • Weblog »
  • Nieuwe voorwaarden Instagram zijn 'suicide note'

Nieuwe voorwaarden Instagram zijn 'suicide note'

Er heerste vandaag veel onrust over de aangekondigde wijziging van de algemene voorwaarden van Instagram: al je foto’s kunnen worden verkocht zonder dat je daar zelf invloed op hebt. Mensen noemen de door Facebook opgelegde update een ‘suicide note’ voor de populaire mobiele foto app die afgelopen april door Facebook werd overgenomen. De app heeft naar zeggen van Facebook baas Marc Zuckerberg meer dan 100 miljoen gebruikers.

 

De nieuwe voorwaarden, die op 16 januari van kracht worden, bepalen het volgende:

 

"Some or all of the Service may be supported by advertising revenue. To help us deliver interesting paid or sponsored content or promotions, you agree that a business or other entity may pay us to display your username, likeness, photos (along with any associated metadata), and/or actions you take, in connection with paid or sponsored content or promotions, without any compensation to you."

 

Daarmee geeft Instagram zichzelf het recht bijvoorbeeld een foto met uw gezicht erop te gebruiken in een mobiele  advertentie die wordt getoond aan duizenden mensen die toevallig in de buurt zijn van waar u de foto maakte.

 

De nieuwe voorwaarden hebben nogal wat ophef veroorzaakt. Lees hier, hier en hier een aantal berichten over de nieuwe voorwaarden.

 

Christiaan Alberdink Thijm werd hierover geinterviewd door BNR en zegt onder meer: "Een boel van dit soort gratis diensten hebben voorwaarden waarin zij stellen dat dit kan. In de voorwaarden van bijvoorbeeld Facebook, Youtube, Flickr en Pinterest staat in de kleine lettertjes dat ze jouw materiaal mogen gebruiken voor commerciële diensten."

 

Inmiddels heeft Instagram zelf ook gereageerd op de ophef op haar eigen website en stelt dat het allemaal een misverstand is: "To be clear: it is not our intention to sell your photos"

BRON: Gawker.com


PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

REACTIE (1)

Bernard Albada Jelgersma donderdag 20 december 2012 18:27

Het is bijna niet anders dan met de geschreven content die je op FB plaatst. Bizar is alleen dat maar weinig users dit erg (b)lijken te vinden of niet belangrijk genoeg.....?

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.