NL EN

Nespresso. What else?

Dat zal Sara Lee, het moederbedrijf van Douwe Egberts, zich ook wel afgevraagd hebben. Daarom komt zij nu met een eigen koffiecupje dat, niet geheel toevallig, in Nespresso-apparaten past. Nestlé is not amused.

Het betreft hier de L’OR EspressO capsule. Sara Lee heeft dit product twee maanden geleden in Frankrijk op de markt gebracht tegen een prijs van 29 cent per stuk. Dit is ongeveer 4 cent minder dan een kopje Nespresso kost. Daarnaast is het de bedoeling dat L’OR EspressO binnenkort ook overal ter wereld verkrijgbaar is. Nestlé verkoopt Nespresso vooral via internet. Hiermee is inmiddels evenwel een omzet van 2 miljard euro gemoeid.

De poging van Sara Lee om iets van dit marktaandeel af te snoepen – in Frankrijk zijn inmiddels 12 miljoen capsules verkocht –, is Nestlé uiteraard in het verkeerde keelgat geschoten. Hoewel zij stelt concurrentie te verwelkomen, trekt zij de grens bij de schending van haar intellectuele eigendomsrechten.

Sara Lee is het hier op haar beurt niet mee eens. Hoewel de capsules als gezegd in Nespresso-apparaten passen, zijn ze ‘anders in vorm, formaat, materiaal, eigenlijk alles’.

Het is de vraag of ook de rechter van deze redenering overtuigd zal zijn. Tot die tijd, oordeelt u voorlopig zelf (het linker cupje is de L’OR EspressO capsule):

 

 

 

 

 

 

 

 

Lees hier het oorspronkelijke bericht uit de Volkskrant.

BRON: de Volkskrant


PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.