NL EN
  • Home»
  • Weblog »
  • Mogelijk wijziging regels omtrent bel-me-niet register

Mogelijk wijziging regels omtrent bel-me-niet register

Naar aanleiding van een evaluatie van het bel-me-niet register en de Kamervragen die daarop volgden, geeft Minister Verhagen aan dat hij het beleid omtrent het bel-me-niet register wil verbeteren.

Onder andere is uit de evaluatie naar voren gekomen dat een belangrijke irritatie bij consumenten ondanks het bel-me-niet register is blijven bestaan. Personen die opgenomen zijn in het register kunnen namelijk nog wel gebeld worden met commerciële boodschappen door bedrijven waarmee zij al een klantrelatie hebben. Daardoor kan het zijn dat de consument die opgenomen is in het register telefonisch benaderd wordt door een goed doel waar hij of zij jaren geleden een donatie aan heeft gedaan. Die mogelijkheid is voor de betrokken persoon vaak niet duidelijk, zodat dit veel klachten oplevert.

Verhagen overweegt nu een termijn te verbinden aan het bellen van consumenten waarmee een klantrelatie bestaat. Ik stel me dat voor als de bepaling dat de consument tot bijvoorbeeld maximaal 1 jaar na het einde van de klantrelatie (bijvoorbeeld na de laatste aankoop of na de opzegging van een abonnement) mag worden benaderd voor de ‘eigen gelijksoortige producten of diensten’.

Wat mij betreft is dit een voor de consument zeer wenselijke bepaling, al zal het voor de bedrijven die ermee te maken krijgen lastig zijn om bij te houden welke personen wel en welke personen niet gebeld mogen worden.

BRON: Emerce


PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.