NL EN
  • Home»
  • Weblog »
  • Mirrored virtuality; Facebook-likes als kledingadvies

Mirrored virtuality; Facebook-likes als kledingadvies

Misschien komt het volgende je bekend voor. Je zoekt een kledingstuk uit in een winkel, bent er zelf erg enthousiast over, maar twijfelt er toch nog aan of anderen het ook leuk zullen vinden. Hier heeft C&A Brazilië iets op bedacht.

Het bedrijf voert momenteel een goed bedachte marketingstunt uit in zijn winkels, waarbij het gebruik maakt van een koppeling tussen Facebook en de fysieke wereld.

Het zogeheten 'Fashion Like'-experiment van C&A Brazilië biedt internetters de mogelijkheid om via de Facebook-pagina van het bedrijf de nieuwe kledingcollectie te bekijken en een kledingstuk te 'liken' als zij er enthousiast over zijn. Vervolgens toont het bedrijf het aantal ontvangen Facebook-likes real time in de winkel op de kledinghangers van de desbetreffende kleding. Men kan hierdoor in de winkel zien hoeveel personen een bepaald kledingstuk leuk vinden en wellicht gemakkelijker 'zelf' een keuze maken.  

Of je hierdoor ook een beeld krijgt van de meningen van mensen waarvan jij de mening ook daadwerkelijk belangrijk vindt, blijft natuurlijk de vraag. Hoe dan ook, het is een goed bedachte stunt, die een flinke PR-waarde voor het bedrijf zal opleveren.

Het 'Fashion Like'-experiment is een mooi voorbeeld van een versmelting tussen de online en offline omgeving - ook wel 'mirrored virtuality' genoemd - die we in de toekomst steeds meer zullen gaan tegenkomen.

Om de video te bekijken dient u social media cookies te accepteren.
Klik hier om alle cookies te accepteren.

 

Door: Aimée van Hattum

Bron video: Youtube.com, gebruiker

BRON: marketingfacts.nl


PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.