NL EN

Marketing via social media

Uit onderzoek is gebleken dat de Nederlandse marketeer wil dat de effecten van campagnes via social media beter kunnen worden gemeten. Een groot deel van de ondervraagde marketeers (71%) vindt dat er geen harde cijfers zijn die onderbouwen dat campagnes via social media succesvol zijn.

De slechte meetbaarheid ten spijt neemt de populariteit van de inzet van sociale media door het bedrijfsleven een vlucht. Op dezelfde dag dat het bericht verscheen over bovengenoemd onderzoek, lees ik op Emerce dat Milka heel nostalgisch haar ooit succesvolle Lila Pause uit de oude doos haalt. De herintroductie van deze lila chocoladereep uit de jaren ’80 (vooruit, ik kan niet helemaal uitsluiten dat ik er begin jaren ’90 ook nog wel eens eentje heb gegeten, maar het was in ieder geval een gewild stukje snoep bij mij op de middelbare school) gaat Milka uitsluitend via social media doen. En dan hebben wij het niet alleen over de testfase, maar ook over de officiële herintroductie. Dit zal plaatsvinden via Facebook, Milka’s eigen Kuh-munity (wie wil daar nou geen lid van zijn) en Bei uns zu Hause, de community van Kraft Food. Dat betekent dus dat de Lila Pause tijdens de herintroductie fase in het geheel niet zal worden gepromoot via de traditionele media (gedrukt, radio, televisie, outdoor). Kraft Food gaat deze wijze van campagne voeren later mogelijk ook gebruiken voor merken als Trident, Lu en Oreo. 

BRON: Emerce


PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.