NL EN
  • Home»
  • Weblog »
  • Klachten over reclameonderbrekingen

Klachten over reclameonderbrekingen

De afgelopen week zijn bij het Commissariaat voor de Media meerdere klachten binnengekomen over het feit dat televisieprogramma's van commerciĆ«le omroepen vaker dan anders worden onderbroken door reclameboodschappen.

Deze onderbrekingen zijn mogelijk gemaakt door de nieuwe Mediawet, die op 1 januari 2009 in werking is getreden. In de nieuwe wet is de verplichting dat er minimaal twintig minuten tussen twee reclameblokken moet zitten, voor commerciƫle omroepen losgelaten. Die kunnen hun programma's daardoor vaker met korte reclameblokjes onderbreken. Het voorgeschreven maximum van twaalf minuten reclame per uur blijft echter ook onder de nieuwe wet van kracht.

Omroepen zijn zelf verantwoordelijk voor het al dan niet gebruik maken van de verruimde mogelijkheden in de Mediawet.

Lees hier het hele bericht.



PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

REACTIE (1)

Maatje dinsdag 22 september 2009 22:57

Zo irritant!!!

Ik zat laatst een nieuwe serie te kijken "flashpoint" maar wordt wel erg vaak midden in een scene onderbroken door een reclameboodschappen. Ook bij films wordt om de 20 minuten reclame uitgezonden van 12 minuten dit is zo irritant!
Kan er iets tegen de reclameterreur gedaan worden?
Na elk programma reclameboodschappen van maximaal15minuten per uur bijv.

groet
Maarten

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.