NL EN
  • Home»
  • Weblog »
  • Jongeren niet gevoelig voor reclame op social networks

Jongeren niet gevoelig voor reclame op social networks

Uit een onderzoek van de Consumentenautoriteit blijkt dat jongeren niet veel ingaan op reclame die hen via social networks wordt gepresenteerd. Slechts ruim 8 procent van de jongeren geeft aan wel eens in te gaan op aanbiedingen die zij ontvangen na het spelen van een spelletje op een social netwerksite. Van advertenties die gebruikers als priv├ębericht ontvangen, zonder dat ze eerst bijvoorbeeld een spelletje spelen, wordt slechts door 5% gebruik gemaakt.

Als jongeren wel reageren, gaat het vaak om advertenties via groepen waarvoor zij zichzelf hebben aangemeld. 63% van de jongeren blijkt te zijn aangesloten bij een groep die verbonden is aan een product of merk. 60% ontvangt reclame via zo'n groep en een kwart van hen reageert daarop.

Opvallend is dat een een groot deel (kwart) van de gebruikers er geen enkele moeite mee heeft reclame via social networks te ontvangen. Dit terwijl jongeren er veel voor worden gewaarschuwd.

Lees hier het hele bericht

BRON: Parool.nl


PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.