020 530 0160

Is buzzen een sneaky vorm van reclame?

Gepubliceerd op 17 april 2008 categorieën ,

Buzzen is mond-tot-mond marketing door mensen die gratis nieuwe producten mogen uitproberen. Buzzers kunnen deze producten aan vrienden en familie uitdelen of erover vertellen, en koppelen de reacties vervolgens terug aan de fabrikant. Op deze manier heeft het Amsterdamse bedrijf Buzzer sinds 2005 al vijftig campagnes gevoerd, onder meer voor Grolsch Weizen bier en Wieckse Rosé van Heineken.

De Stichting Alcoholpreventie (STAP) vindt buzzen echter een “moeilijk controleerbare, sneaky vorm van reclame maken”. Zij stelt dat fabrikanten hiermee de strenge regels omtrent alcoholreclame trachten te omzeilen. Die regels schrijven onder meer voor dat alcoholreclame geen publiek mag bereiken dat voor meer dan een kwart bestaat uit minderjarigen en geen personen mag tonen jonger dan 25 jaar. STAP heeft een klacht ingediend bij de Reclame Codecommissie, die nu gaat onderzoeken of buzzen een vorm van reclame is die in strijd is met de Reclamecode voor Alcoholhoudende Dranken.

Lees hier het volledige bericht.

Bron: NRC Next
Deze blog is automatisch geïmporteerd uit een oudere versie van deze website. Daarom is de lay-out mogelijk niet perfect.
Deel:

auteur

Marieke Neervoort

publicaties

Gerelateerde artikelen