NL EN
  • Home»
  • Weblog »
  • Internetters worden zich bewuster van hun privacy

Internetters worden zich bewuster van hun privacy

Privacy lijkt de next big thing te worden op het internet. Bescherming van privacy en controle over eigen persoonsgegevens voor en door consumenten om precies te zijn.

 

Tegenbeweging

Big Data is het buzzwoord van 2013. Big Data is in het kort het combineren en analyseren van (losse) data-sets waarmee vervolgens bijvoorbeeld voorspellingen gedaan kunnen worden over koopgedrag van specifieke consumenten. Andere manieren waarop consumenten ‘gevolgd’ kunnen worden is via cookies, of op sociale netwerk sites zoals Facebook (hier is eerder over geschreven op dit blog). Het komt er op neer dat consumenten het idee hebben de controle over hun persoonsgegevens kwijt te zijn. Niemand weet echt waar al hun gegevens voor gebruikt worden, hoe die gegevens gebruikt worden of wat het resultaat is van het combineren van hun gegevens via Big Data.

 

Privacy is geld waard

Het lijkt dat consumenten controle over hun gegevens op internet willen. Dit blijkt uit het succes van verschillende start ups in de Verenigde Staten die van bescherming van privacy hun business model gemaakt hebben. De verschillende partijen zien bescherming van privacy als the new frontier en een multi-billion dollar industrie.

 

Auteur: Joost van Eymeren

BRON: TechCrunch


PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.