020 530 0160

Het nieuwe logo van de Autoriteit Persoonsgegevens

Gepubliceerd op 7 januari 2016 categorieën ,

 

 

 

 

De Autoriteit Persoonsgegevens vandaag het nieuwe logo van de Autoriteit Persoonsgegevens onthuld. Zoals al eerder aangegeven heeft de Autoriteit Persoonsgegevens (“AP”) naast dit nieuwe logo ook een naamswijziging ondergaan en heeft zij nieuwe boetebevoegdheden gekregen. Deze drie veranderingen voor het oude College Bescherming Persoonsgegevens hangen met elkaar samen, aldus Jacob Kohnstamm, voorzitter van de AP:

“Bij de positie van stevige handhavende toezichthouder past niet langer een College, maar een Autoriteit. De nieuwe bevoegdheden en nieuwe naam vroegen om een logo dat uitdrukt waar de Autoriteit Persoonsgegevens voor staat”

Het nieuwe logo van de AP moet duidelijk maken dat de bescherming van persoonsgegevens met vrijwel alle facetten van het leven is verbonden. Kohnstamm:

Je voorkeuren, je voorliefdes of bijvoorbeeld je medische gegevens horen bij jou. Vooral in de online wereld laten mensen onontkoombaar veel van deze persoonlijke informatie achter als digitaal voetspoor” licht Kohnstamm toe. “Deze zaken vormen mede wie je bent. Het is jouw spoor. Dat moet beschermd worden en je gegevens mogen bijvoorbeeld niet zomaar, zonder dat je het weet, gebruikt worden. De Autoriteit Persoonsgegevens staat voor het grondrecht op bescherming van persoonsgegevens”.

Daarnaast heeft de AP de nieuwe boetebeleidsregels gepubliceerd. Daarover meer in een volgende blog.

Bron: autoriteitpersoonsgegevens.nl
Deze blog is automatisch geïmporteerd uit een oudere versie van deze website. Daarom is de lay-out mogelijk niet perfect.
Deel:

auteur

Rosalie Heijna

publicaties

Gerelateerde artikelen