NL EN
  • Home»
  • Weblog »
  • herziene versie reclamecode sms-dienstverlening

herziene versie reclamecode sms-dienstverlening

Op 15 mei j.l is de herziene versie van de Reclamecode voor SMS-dienstverlening in werking getreden. Deze Reclamecode SMS-dienstverlening is  onderdeel van de Nederlandse Reclame Code (NRC) ter vervanging van de eerste versie d.d. 1 april 2009.

Het doel van deze Reclamecode is om duidelijke criteria te stellen aan de reclame voor SMS-Diensten om zo misleiding bij de gebruiker over de aard en prijs van de diensten te voorkomen.

Nieuw is onder andere dat de aanbieder van de SMS-dienst verplicht is om in iedere reclameuiting via TV, print en internet een vast logo te tonen. Dat logo kan er dan als volgt uit gaan zien:

 

 

 

 

 

 

 

Het logo is niet verplicht indien het medium van reclame zich naar haar aard niet leent voor het plaatsen van een logo, zoals bij radioreclame en televoting (een eenmalige dienst met een methode van stemmen, denk hierbij aan programma's als Xfactor).

Zie hier de herziene reclamecode.

 

BRON: Reclamecode.nl


PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.