020 530 0160

Google ziet geen reden haar Adwords policy te wijzigen

Gepubliceerd op 5 september 2007 categorieën , , , ,

Na het bereiken van een schikking met American Blind & Wallpaper over haar Adwords beleid, waarin zij geen enkele financiële concessies heeft gedaan, lijkt Google nogal zeker te zijn van de juridische houdbaarheid van dat beleid. “We zijn zeer verheugd over deze uitkomst en benadrukken dat Google geen schikkingsbedrag heeft betaald of zal betalen en dat ons merken beleid ongewijzigd blijft. We hebben geen uitzondering gemaakt voor American Blind,” aldus Google’s managing counsel Michael Kwun.


Google zal zich gesterkt voelen in het vasthouden aan haar beleid door de woorden van Eric Goldman, het hoofd van Santa Clara University School of Law’s High Tech Law Institute. Goldman schrijft in zijn Technology & Market blog dat keyword-gerelateerde vorderingen een “sucker’s bet” zijn. Volgens Goldman dient de capitulatie van American Blind als herinnering aan anderen dat het meestal irrationeel is om een juridische procedure te beginnen over keywords. Niet iedereen is het daar mee eens, de volgende procedure tegen Google over haar Adwords policy staat namelijk al in de steigers. American Airlines wil dat Google ophoudt om keywords te verkopen die haar merken bevatten. 


Of het rotsvaste vertrouwen van Google in haar eigen beleid en de ferme taal van Goldman terecht is, is maar de vraag. Uit eerdere berichten in onze weblog blijkt dat er ook wel succesjes behaald worden, zo oordeelde het Gerechtshof te Amsterdam begin dit jaar dat het gebruik van Adwords onder omstandigheden onrechtmatig kan zijn.


Lees hier het hele bericht.

Bron: Internetnews.com
Deze blog is automatisch geïmporteerd uit een oudere versie van deze website. Daarom is de lay-out mogelijk niet perfect.
Deel:

publicaties

Gerelateerde artikelen