NL EN

Google check-in

Google gaat een 'location based social media service' aanbieden. De kern van deze dienst is dat gebruikers hun vrienden precies kunnen laten weten waar zij zich op dat moment bevinden. Google heeft al Google Latitude waarmee ook de locatie van de gebruikers kan worden doorgegeven. In tegenstelling tot Google Latitude biedt de nieuwe dienst van Google de mogelijkheid om aan te geven op welke specifieke plaats (werk, restaurant, bar, museum) de gebruiker zich bevindt door daar ‘in te checken’.

Een dergelijke dienst is niet nieuw. Foursquare biedt bijvoorbeeld al sinds 2009 een soortgelijke dienst aan en heeft op dit moment zo'n 6 miljoen geregistreerde gebruikers. Verder heeft ook Facebook een applicatie genaamd 'Places' geïntroduceerd die op hetzelfde principe is gebaseerd. Google zal zich op een of andere manier van deze partijen moeten onderscheiden om voet aan de grond te krijgen in deze markt.

Google wil dit onder meer doen door het inchecken eenvoudiger te maken. Bij de diensten van Foursquare en Facebook  moet de gebruiker er zelf aan denken om in te checken. Google wil haar dienst zo inrichten dat er automatisch wordt ingecheckt of dat de gebruiker een herinnering krijgt om in te checken wanneer hij ergens binnen komt. Bovendien checkt Google de gebruiker ook automatisch weer uit indien de GPS aangeeft dat gebruiker de locatie heeft verlaten. Verder kan een gebruiker, net als bij Foursquare, een status verdienen door op specifieke plekken in te checken.

De verwachting is verder dat Google aan deze nieuwe dienst een kortingsfunctionaliteit koppelt (hetgeen overigens ook niet nieuw is). Indien een gebruiker ergens incheckt, kan hij aanspraak maken op een bepaalde korting.  

Het is afwachten of Google met deze extra opties de gebruikers bij Foursquare of Facebook Places kan overhalen om over te stappen.

Lees hier het volledige bericht

 

BRON: arstechnica.com


PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.