NL EN

Gericht adverteren: gemist

Afgelopen woensdag was ik op Interact 2010, het jaarcongres van IAB, de branche organisatie voor online marketeers. Ik deed daar mee aan een paneldiscussie over cookies. Klik voor de link naar het programma hier.

 

Cookies maken het mogelijk om surfgedrag van internetgebruikers te volgen en gedetailleerde profielen op te bouwen. Zo kan er bij een volgend bezoek aan een website gericht worden geadverteerd (behavioural targeting). Naast het gericht adverteren op basis van surfgedrag, wordt er ook gericht geadverteerd op basis van de inhoud van een webpagina. Zit je bijvoorbeeld op een website voor het zoeken naar goedkope tickets, dan kan er een banner in beeld verschijnen die bijvoorbeeld een goedkope reis naar Turkijke promoot. Dit heet contextual targeting. Tijdens het IAB congres werd ons medegedeeld dat die dag het meest werd getwitterd over de volgende advertentie. Het gaat dus ook wel eens mis.

 

BRON: Nu.nl


PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.