NL EN
  • Home»
  • Weblog »
  • Geen alcoholreclame op TMF, MTV, Hitradio en Slam!FM

Geen alcoholreclame op TMF, MTV, Hitradio en Slam!FM

De Stichting Verantwoord Alcoholgebruik (Stiva) laat jaarlijks vaststellen welke radio- en tv-zenders op basis van de kijk- en luistercijfers zijn aan te merken als jongerenzender. Een jongerenzender is een zender die meer dan 25% minderjarigen bereikt, zoals uit de Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken volgt. Voor dit jaar zijn dit TMF en MTV en HitRadio (eerstTMF Radio) en Slam!FM.

Uitzending van alcoholreclame op een van deze vier jongeren zenders wordt als een overtreding van artikel 23 van de Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken (RvA) aangemerkt.

De gegevens voor de analyse van de televisiezenders zijn van de Stichting KijkOnderzoek, die van de radiozenders zijn van het Continu LuisterOnderzoek.

Lees hier het hele persbericht van Stiva.

BRON: Adformatie.nl


PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.