NL EN
  • Home»
  • Weblog »
  • Folder misleidend door ontbreken typenummers

Folder misleidend door ontbreken typenummers

Maxwell maakt in een folder reclame voor diverse elektronische producten waarbij zij wel het merk vermeldt, maar niet het typenummer van de producten.

De Reclame Code Commissie vindt dit misleidend "omdat het aanbod van elektrotechnische apparatuur zeer gevarieerd is en doordat voor de consument de voortdurende wijzigingen in uitvoering moeilijk te overzien zijn. (…) Zonder typenummer is het aangeboden product daarom voor de consument moeilijk te identificeren en niet te vergelijken met aanbiedingen elders (...)."

De Commissie acht de reclame in strijd met artikel 8.2 sub b Nederlandse Reclame Code, welk artikel recent naar aanleiding van de Europese Richtlijn Oneerlijke Handelspraktijken in de Code is opgenomen.

Saillant detail is dat Maxwell kennelijk eerdere uitspraken van de Reclame Codecommissie naast zich neer heeft gelegd, zodat de Commissie deze keer heeft besloten de uitspraak openbaar te maken.

BRON: Stichting Reclame Code


PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.