NL EN
  • Home»
  • Weblog »
  • Exitstrategies ontbreken bij het afnemen van clouddiensten

Exitstrategies ontbreken bij het afnemen van clouddiensten

Uit de Nationale Eurocloud Monitor 2012 van Eurocloud en onderzoeksbureau Pb7 blijkt dat slechts 40 procent van de cloudgebruikers over een exitplan beschikken indien de dienstverlening van de cloudprovider, om welke reden dan ook, eindigt. Uit hetzelfde onderzoek blijkt tevens dat 64 procent van de exitplannen enkel voorzien in een plan voor datamigratie.

Bij het aangaan van cloudovereenkomsten wordt enkel gedacht aan de voordelen van clouddiensten, zoals de kostenbesparing en de schaalbaarheid. Hierbij wordt uit het oog verloren dat door cloud de gebruiker afhankelijk is van de cloudaanbieder. Als die relatie om welke reden dan ook verstoort raakt of de dienstverlening niet meer kan worden verleend is het van (bedrijfskritisch) belang om afspraken te hebben over de data en andere technische en niet-technische vereisten voor het in de lucht houden van de bedrijfsprocessen.

Lees het hele bericht hier.

BRON: computable.nl


PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.