NL EN
  • Home»
  • Weblog »
  • Europees Parlement pleit voor strenger beleid ‘behavioural advertising’

Europees Parlement pleit voor strenger beleid ‘behavioural advertising’

De Commissie van de Interne Markt en Consumentenbescherming van het Europees Parlement heeft een rapport opgesteld over de impact van behavioral advertising op de consument.

 

Onder het begrip behavioral advertising valt onder meer het vastleggen van surfgedrag op het internet (bijvoorbeeld via cookies) en het gebruik van deze gegevens voor marketingdoeleinden.

 

Een van de maatregelen waarvoor gepleit wordt is dat advertenties die gebaseerd zijn op het surfgedrag van de consument een aanduiding ‘behavioural advertisement’ zouden moeten bevatten met daarnaast een uitleg van de adverteerder.

 

Lees hier het hele rapport.

 

Lees hier het bericht.

BRON: Out-law.com


PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.