NL EN

EU-Rapport: nepproducten prima

De Engelse krant The Telegraph bericht over een rapport van de Europese Unie waarin verklaard wordt dat de handel in nepproducten voordelen heeft voor consumenten en voor de bedrijven wiens producten worden geïmiteerd. De voordelen voor consumenten liggen voor de hand: nepproducten zijn veel goedkoper en volgens het rapport wordt de kwaliteit van nepproducten steeds beter.

 

Volgens het rapport is de schade die producenten van luxeproducten lijden niet al te dramatisch. De meeste consumenten die bijvoorbeeld een geïmiteerde Louis Vuiton tas kopen, zouden toch nooit een echte tas (kunnen) kopen. Niet iedere verkochte imitatietas betekent dus dat er een echte tas minder wordt verkocht. Bovendien kunnen nepproducten volgens het rapport helpen om reclame te maken voor de echte producten.

 

Dit bericht is gebaseerd op berichtgeving in The Telegraph.

 

Mocht iemand al een kopie hebben van het rapport zelf, dan horen wij dat graag.

BRON: The Telegraph


PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

REACTIES (2)

Maarten Goudsmit dinsdag 31 augustus 2010 13:55

Volgens mij is de vindplaats te zien op deze website: http://www.dur.ac.uk/research/directory/staff/?mode=staff&id=8623

De vindplaats is: Wall, D.S. & Large, J. 2010. Jailhouse Frock: Locating the public interest in policing counterfeit luxury fashion goods. British Journal of Criminology 50(6).

Frederik Zuiderveen Borgesius dinsdag 31 augustus 2010 14:00

Geachte heer Goudsmit, beste Maarten,

Hartelijk dank!

Vriendelijke groet,

Frederik

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.