NL EN

Enthousiaste reacties op Clinic

Op 28 augsutus zal de Clinic feestelijk worden geopend, de eerste gespecialiseerde rechtswinkel op het gebied van technologie, media en communicatie. De uitnodigingen voor de opening in hotel Arena zijn verstuurd en de enthousiaste reacties stromen binnen. 

De oprichting van de Clinic valt toevalligerwijze samen met het onderzoek van de Orde van Advocaten naar de hoogte van tarieven in de advocatuur.  (Zie hierover het onderstaand artikel in het Financieele Dagblad.) Aangezien de Clinic een reactie is op de discussie over de tarieven van gespecialiseerde advocaten, valt een en ander mooi samen.

NRC Handelsblad besteedde dinsdag ruim aandacht  aan de Clinic:

"In Amsterdam opent (...) in september een rechtswinkel de deuren die is gespecialiseerd in geschillen over technologie, media en communicatie. Op de zolder van advocatenkantoor SOLV gaan zes masterstudenten van de richting Informatierecht zich kosteloos buigen over vragen die internetgebruikers kunnen stellen per mail, telefoon of webcam. De onkosten van het kantoor worden mede gefinancierd door onder meer internetaanbieder XS4All.

The Clinic is een initiatief van het Amsterdamse advocatenkantoor SOLV advocaten, dat is gespecialiseerd in media- en informatierecht. Advocaat Christian Alberdingk Thijm merkte dat zijn kantoor steeds vaker werd benaderd door particulieren voor advies in uiteenlopende internetkwesties: van consumenten die in een webshop een verkeerd artikel hadden gekocht tot een vrouw wier ex-vriend uit wraak foto's online zette. „Het is een neveneffect van internet dat de gebruikers te maken krijgen met nieuwe juridische kwesties", aldus Alberdingk Thijm. Met de vraag van consumenten is het aantal studenten voor de master Informatierecht aan de Universiteit van Amsterdam, waar Alberdingk Thijm aan verbonden is, explosief gestegen."

Lees hier het bericht

BRON: NRC Handelsblad


PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.