020 530 0160

Een postzegel op uw e-mail voorkomt spam bij de ontvanger

Gepubliceerd op 10 januari 2008 categorieën 

Het bedrijf Port O’Mail introduceert betaald e-mailen. Indien u een e-mail verstuurt aan iemand met een @portomail.nl-adres, krijgt u een betalingsverzoek terug. De e-mail komt niet aan voordat er betaald is via iDeal, Paypal of creditcard. Dit zou garanderen dat de ontvanger geen spam binnenkrijgt. De dienst is voornamelijk gericht op bedrijven, maar er is ook een consumentenvariant.


Indien u overigens zelf beschikt over een @portomail.nl-adres, hoeft er niet betaald te worden. Maar ook met een Port O’mail adres kunt u niet spammen. Het aantal berichten dat tegelijkertijd via het systeem verstuurd kan worden, is gelimiteerd.


Port O’mail keert alle inkomsten uit e-mailadressen aan de ontvanger uit, onder inhouding van een vast kostenpercentage van 10 procent. “Al jaren is het vanzelfsprekend om voor een telefoongesprek of een poststuk te betalen, dus waarom niet voor het verzenden van e-mails?” zegt directeur Aernoud de Vries.

Los van meer principiële kwesties over de wenselijkheid van een dergelijke dienst, is de grote vraag natuurlijk of dit aanslaat. Het betalen van een e-mail kost namelijk aanzienlijk meer moeite en houdt meer risico in zich dan het betalen van een gesprek naar een 090X-nummer. De dienst zal naast spam dus waarschijnlijk ook veel normale e-mail van (potentiële) klanten ‘filteren’. Bovendien, het bedenken, opstellen, drukken en rondsturen van reclamefolders kost ook geld. Toch wordt mijn brievenbus zonder de bekende NEE/NEE-sticker jaarlijks vol gespamd met 34 kilo reclamedrukwerk. Schijnbaar is het rendabel.


Lees hier het hele bericht


Lees overigens hier een bericht over mogelijke octrooi-inbreuk door Port O’mail

Bron: emerce.nl
Deze blog is automatisch geïmporteerd uit een oudere versie van deze website. Daarom is de lay-out mogelijk niet perfect.
Deel:

publicaties

Gerelateerde artikelen