020 530 0160

De week van Paul Broekhoven

Gepubliceerd op 10 juni 2014 categorieën 

Paul Broekhoven is Sales Director van Eligotech B.V., een technologie start-up in Amsterdam, welke bedrijven helpt om snel en eenvoudig te starten met Big Data. Big Data is nu de grote hype, waarbij de uitdaging ligt in het combineren van allerlei vormen van data (klanten, financieel, website, mobile, social media, sensor, etc) en uit die combinatie waardevolle informatie onttrekken. Om uiteindelijke de concurrentie voor te blijven. Hiervoor leveren wij het software platform Eligotech Harpoon. www.eligotech.com

 

Hoe gaat het?
Per 1 december 2013 ben ik in dienst bij Eligotech, dus net het eerste half jaar afgerond. Daarvoor heb ik altijd in de ICT gezeten als Business Development en Sales (Manager) bij diverse internationale software bedrijven. Bijna altijd betrokken geweest bij de introducties van nieuwe technologieën, welke op het op het grensvlak lagen van innovatie en hype.  Ik had te maken met integratie van applicaties, business process management, open source, fast data en nu Big Data, werkzaam voor bedrijven in Boston (US), San Francisco (US), Colombo (Sri Lanka) en Darmstadt (Duitsland). Bij Eligotech zijn we de afgelopen maanden met name bezig geweest met het implementeren van een nieuwe go-to market strategie, wat tot nu toe heeft geresulteerd in nieuwe messaging, positionering, logo’s, mantra, etc., uiteindelijk resulterend in een geheel nieuwe website, welke in juli opgeleverd moet gaan worden. We hebben een nieuw CRM oplossing in gebruik genomen, die ons helpt met het in kaart brengen van al onze aktiviteiten en de resultaten daarvan.

 

Drukke week?
Elke week is druk en uitdagend bij een start-up. Constant kom je er achter dat er nog zaken geregeld moeten worden, van het aanschaffen van servies (koffie, thee en fris) voor klanten, uitbreiding van de hardware voor de ontwikkelaars,  drukken van visitekaartjes tot het organiseren van events en maken van minimaal 5 afspraken per week. Dit laatste heb ik overgehouden van mijn vorige werkgever.  Ik probeer minimaal 1 keer per week op kantoor te zijn (hartje Amsterdam), kom dan ook met het openbaar vervoer, de rest van hot naar her om potentiele klanten te bezoeken, die wij kunnen helpen met hun uitdagingen rondom Big Data

 

Zijn er nog juridische hobbels?
Juridische hobbels hebben we nog niet gekend. Maar om dit ook voor te zijn we wel begonnen met het introduceren van contracten voor onze licentie structuur, support en services. Ook geven we onze potentiele klanten de mogelijkheid om onze software gratis ter beschikking te krijgen voor evaluatie/test doeleinden. Ook hiervoor is een klein contractje nodig. Voor de samenwerking met onze partners moeten we ook binnenkort van meer serieuze afspraken vastleggen. En niet verassend natuurlijk, maar over dit soort zaken hebben we afspraken met SOLV.

 

Wat hoop je vrijdag bereikt te hebben?
Ten eerste moet ik 5 afspraken gehad hebben. Dit kan zowel bij nieuwe prospecten, als bij bestaande contacten. Aan het einde van de week hebben we ook onze interne meeting voor het bijpraten over lopende activiteiten bij onze klanten, afspraken van afgelopen week en voor komende week. Dit alles wordt natuurlijk vastgelegd in ons CRM (Customer Relationship Management) systeem, zodat onze investeerders daar ook een goed inzicht in hebben. Natuurlijk ook alles verder afgerond, zodat een lekker weekend in het vooruitzicht zit en de accu’s weer opgeladen zijn voor de volgende week.

 

Voor meer informatie en mogelijkheden over Big Data:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Paul Broekhoven 06 50 66 37 48
paul.broekhoven@eligotech.com

Deze blog is automatisch geïmporteerd uit een oudere versie van deze website. Daarom is de lay-out mogelijk niet perfect.
Deel:

publicaties

Gerelateerde artikelen