NL EN
  • Home»
  • Weblog »
  • De week van... Koekepeer Producties

De week van... Koekepeer Producties

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Afran Groenewoud en Seán Walsh zijn de oprichters van Koekepeer Producties. Ze verzorgen met hun bedrijf bedrijfsfilms, mediaproducties en animaties en bedenken multimedia- en reclameconcepten. Hun journalistieke achtergrond komt hen goed van pas om, naast het schieten van 'mooie plaatjes', een heldere boodschap over te brengen. Ook SOLV behoort tot hun klantenkring.

 

HOE GAAT HET?

 

Het gaat goed, steeds beter eigenlijk. Koekepeer Producties bestaat nu negen maanden en we beginnen steeds meer ons eigen 'smoel' te krijgen. Intern, maar ook naar buiten toe: Onze klanten, waaronder MKB-bedrijven, overheidsinstanties en creatieve ondernemers, weten ons steeds beter te vinden.

Wij laten ons op onze beurt weer inspireren door onze klanten. Eén van onze producten is bijvoorbeeld het 'Minuutje met...' van SOLV. Daarin legt een advocaat in een kort filmpje een vraag uit die leeft bij zijn of haar doelgroep. Het 'Minuutje met...' ontwikkelden wij na onze eerste ontmoeting met Menno Weij van SOLV. Inmiddels hebben wij voor SOLV tien van deze 'Minuutjes met..' opgenomen. Wederzijdse inspiratie, waardoor wij met onze klanten mooie dingen kunnen maken. Precies daarvoor hebben wij Koekepeer Producties opgericht. En dat werkt steeds beter.

 

DRUKKE WEEK?

 

Druk op een leuke manier! We zijn deze week bezig met verschillende projecten. We monteren deze week het filmmateriaal van onze mini-documentaire over het kraakpand De Slang, dat begin maart van dit jaar haar dertigjarig jubileum vierde. Ook leggen we de laatste hand aan een aantal webfilmpjes en reportages voor het triatlonteam Team4Talent. Wij zijn hun mediapartner, gingen eind vorig jaar zelfs mee naar Mexico voor reportages ter plaatse. We leveren triatlonbeelden en complete reportages aan bij omroepen.

Verder zijn we druk in de weer met reportages voor Omroep Brabant, een opdracht voor de Rijksdienst voor Cultureel Erfgoed en met het doorontwikkelen van ons product Makelaardijfilms. We hebben voor Makelaardijfilms contact gelegd met Funda, Nederlands grootste vastgoedplatform. Ze reageerden heel enthousiast op ons concept, dat tegen een concurrerende prijs huizen nét dat tikje origineler met professionele video onder de aandacht brengt.

 

Ook staat deze week in het teken van de voorbereiding van verschillende projecten die in de opstartfase verkeren, zoals de inbraakpreventiefilm voor het Centrum Criminaliteitspreventie en Veiligheid en de wervingscampagne voor de Stichting Nationale Denktank. Want een goede voorbereiding is de sleutel tot een goed eindresultaat.

 

ZIJN ER NOG JURIDISCHE HOBBELS?

 

Wij willen – wie niet eigenlijk – juridische hobbels natuurlijk altijd voor zijn. Zo hebben wij de mensen van SOLV gevraagd om onze algemene voorwaarden eens kritisch tegen het licht te houden. Ze hadden een paar hele belangrijke toevoegingen op het gebied van intellectueel eigendom. Daar draait het in ons werk toch grotendeels om.

 

WAT HOPEN JULLIE VRIJDAG BEREIKT TE HEBBEN?

 

Het bleek een valkuil voor ons dat wij vanuit ons enthousiasme voor creatieve kansen nog weleens de welbekende 'huishoudelijke moetjes' lieten liggen. Reden om vorige week een streng to-do lijstje te maken. Als deze vrijdag dat lijstje is weggewerkt én we ook een paar mogelijke klanten enthousiast hebben kunnen maken over onze ideeën en werkwijze zijn wij dik tevreden.



PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

REACTIE (1)

francis zondag 7 april 2013 14:36

Sean en Afran,

Jullie hebben goede en leuke projecten.
Volgens mij redden jullie het wel!!

Groetjes, Francis.

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.