NL EN
  • GEPLAATST OP: 28 maart 2011
  • GEPLAATST DOOR: Wouter Dammers
  • GEPLAATST IN:
  • GOOGLE+: Wouter Dammers

De week van... Carlo Vieveen

Carlo Vieveen is algemeen directeur van EmPorter: "Emporter adviseert bedrijven over het efficiënt en effectief  inrichten van de HR-processen. Waar nodig automatiseert EmPorter processen. Pragmatisch en innovatief.

 

Het belangrijkste product is EmPorter HR. Dit is een elektronisch personeelsdossier voor het beheer van alle communicatie met en over medewerkers. Met EmPorter HR heeft een bedrijf volledig inzicht in alle lopende en historische personeelszaken. De hoeveelheid tijd die wordt besteed aan administratieve taken neemt aanzienlijk af.

 

Emporter HR werkt als volgt: Iedere aanvraag krijgt een uniek ticketnummer (referentienummer) en is te traceren door de aanvrager; acties komen in een overzichtelijke werklijst (met follow up monitoring) en het programma biedt diverse rapportage-mogelijkheden."

 

Drukke week? 

"De aankomende week belooft afwisselend en boeiend te zijn. De week begint maandagvroeg bij een brandweerorganisatie die recent is ontstaan uit meerdere fusies. Ze hebben een recensie gelezen van EmPorter HR en willen graag zien wat het product voor hen kan betekenen. Samen met collega Edwin ga ik hun vragen beantwoorden.

 

De maandagmiddag spreek ik met René ten Hoeve, adviseur van bedrijfs- en medewerkers certificering. Onze software gaat voor zijn klanten de relevante registraties op het gebied van human resources documenteren en onder andere bijhouden wanneer welke documentatie en registraties vernieuwd moeten zijn.

 

Dinsdag onderzoek ik samen met een gespecialiseerd bedrijf de mogelijkheden voor het aanbieden van onze software via zogenaamde ‘Cloud Computing’ en geef ik bij een grote internetaanbieder in Amsterdam een training on the job.

 

Woensdag start dicht bij huis met een gesprek met onze vaste tekstschrijfster. Onze website heeft nu te veel een IT-uitstraling en we willen beter laten zien dat EmPorter juist een balans biedt tussen advies, ondersteuning en automatisering.

De woensdagmiddag bezoek ik een klant die erg snel groeit wat betreft het aantal medewerkers. Op dit moment verwerkt het bedrijf alle (aan)vragen van medewerkers via de e-mail. Het doel is de aanvragen en goedkeuring via de webformulieren van EmPorter te laten lopen.

 

Donderdag is mijn vaste dag bij T-Mobile. We werken intensief samen aan het verder ontwikkelen van EmPorter HR. In het Shared Service Centre (SSC) van T-Mobile gebruikt iedereen onze software voor het dagelijkse werk. Het leuke van de samenwerking is dat zowel de managers als de medewerkers vaak nieuwe ideeën aandragen voor extra functies en handige opties. Een mooi voorbeeld is de manager task list die over twee maanden live zal gaan. Daarin vinden managers alle voor hun relevante taken die hun team betreffen.

 

Vrijdag overleg ik met senior programmeur Paul. Hij is gezond perfectionistisch en levert goed werk. Daarna is het tijd voor nadenken over de strategische intenties. Samen met compagnon Raimond zetten we regelmatig de lijnen uit voor de korte en langere termijn."

 

 

Zijn er nog juridische hobbels?

"Alle relevantie juridische documenten zijn door SOLV opgesteld. Het is prettig te weten dat dit op maat gemaakt en dus echt van toepassing is op wat wij doen. Dat voelt erg prettig.

 

Omdat Cloud computing voor de deur staat is het noodzakelijk te weten welke aspecten voor mij als leverancier van software via Cloud computing belangrijk zijn. Het kan namelijk alleen als de verantwoordelijkheden op de juiste manier zijn ingericht."

 

 

Wat hoop je vrijdag bereikt te hebben?

"Bij ons zijn doelen nooit voor de korte termijn. Vrijdagavond hoop ik tevreden terug te kijken op weer een stap voorwaarts voor EmPorter: nieuwe klanten, een aanvul­len–de dienst voor een bestaande klant, een verbetering van het bedrijf EmPorter via de website en een uitbreiding van het product EmPorter HR. Genoeg groeimogelijkheden die maken dat ik zin heb in deze week!"

 

 

 



PAGINA DOORSTUREN

DEZE PAGINA IS SUCCESVOL DOORGESTUURD!

EEN REACTIE PLAATSEN

UW E-MAIL ADRES WORDT NIET GETOOND AAN ANDERE BEZOEKERS.

  1. NAAM
  2. E-MAILADRES
  3. BERICHT
  4. WANNEER U DEZE REGEL KUNT LEZEN, VUL HET VOLGENDE VELD DAN NIET IN!
  5.